2008. október 31., péntek

Egy akvarisztikai bolt Sydneyben


A rokonságom Sydneyben lakik, így egy általuk kölcsönadott autóval rengeteget tudtam utazni, nézelődni a városban. Természetes volt, hogy akvarisztikai szempontból is nyitott szemmel járkáljak. Kíváncsi voltam, hogy is néznek ki az ilyen szakboltok errefelé. Többet is találtam de szinte mindegyiket a szegényesség, az egyszerűség jellemezte. Feltételeztem, hogy a boltok mindig az adott környék igényét tükrözték. Míg egy nap, a fő út mentén meg nem pillantottam egy valóban nagyobbnak tűnő üzletet.


A bolt alapterülete igen tetemes volt, de a legnagyobb helyet, az előre elkészített, szekrényekkel ellátott, üres akváriumok foglalták (kb.50 db). Számomra ez nagyon érdekes volt, mert a magyar üzletek képe pont az ellenkezőjét tükrözik. Ebből mondjuk annyit le lehetett szűrni, hogy sok lakásban tartanak halakat, annak ellenére, hogy egy karnyújtásnyira van az óceán.


A kereskedelemre szánt halakat értelemszerűen végig a fal mentén lehetett megtekinteni. Nagy választék volt az édesvízi halakból is, de a tengeri minden eddigi tapasztalatomat felülmúlta. Ahogy azt a képeken is jól látni, a tengeri halak roppant kis tároló akváriumokban vannak és szinte teljes magányukban. Tengeri hal nem lennék ott. :o) A halak mellet természetesen tőszomszédságban a tengeri rákok, garnélák színes választéka.


Ami viszont igazán érdekes volt számomra, az a legkülönbözőbb féle korallok, sünök, telepes élőlények megjelenítése. Az akváriumok a hentes üzlet vitrinjére emlékeztettek, csak azzal a különbséggel, hogy nem sonkák, kolbászok, szalámik voltak egymás mellett beárazva. Remélem a képeken, ez is jól látszik. Tényleg nagy választékból lehetett szemezgetni és itt valóban kibontakoztathatja egy tengeris a fantáziáját. I


Növényekből is megfelelő választék volt, sőt olyanokat is láttam, amiket még eddig soha. Sajnos akkor még nem éltem a növényes akváriumok varázsában, így ezeket annyira nem vizsgáltam meg „nagyító” alatt.


Ami a giccseket illeti, na abból itt is volt dögivel. Szerintem ezt a konzekvenciát nyugodtan levonhatjuk, hogy földrésztől függetlenül, az emberek izlését bottal lehetne verni. Hajóroncsok, elsüllyedt várak, kincsesládák és minden más, amit az élet más területein lehet csak elképzelni.



Összességében az üzlet nagyon tetszett, főleg a hatalmas hal választék, viszont a technikai eszköz jóval szerényebben álltak a vásárlók rendelkezésére. Ha jobban belegondolok, ott a Doktorhalért inkább kimennék a partra pecázni. :o)

Nincsenek megjegyzések: